Balkanlar Turu(1.Bölüm)

Balkanlar

Yaklaşık 9 gün süren Balkan turundan pazar günü döndüm.Yorucu ama bir o kadar da eğlenceli bir turdu.Balkan ülkelerini otobüsle gezdik.Gezdiğimiz yerler;SELANİK-MAKEDONYA-KOSOVA-ARNAVUTLUK-KARADAĞ-BOSNA HERSEK-SIRBİSTAN-HIRVATİSTAN-BULGARİSTAN
İlk olarak İpsala sınır kapısında Yunanistan'a girdik.Kavala'da Kavalalı Mehmet Ali Paşa'nın Evi’ni, Anıtı’nı ve beş yıldızlı spesiyal otel olan ve imaret adıyla ünlenen külliyesini görüp, Selanik'e doğru yola çıktık.Selanik'te Atatürk Evi’ni, Beyaz Kule’yi, Rotonda’yı, surları gördük.Atatürk'ün doğduğu ev,beni biraz hayal kırıklığına uğrattı.Yaklaşık 15 yıl önce gittiğimde odalarda eşyalar ve doğduğu odada yatak vardı.Hepsini kaldırmışlar.Birkaç mumya ve fotoğraf kalmış odalarda.Ev sanki ruhunu kaybetmiş :(( Atamızın annesi Zübeyde Hanım'ın mumyasıyla bir fotoğraf çektirdim ben de...
Yunanistan

Evin bahçesinde kocaman bir nar ağacı var.O ağacı Ali Rıza Bey dikmiş.Neyse ki o canlı ve duruyor.Yunanistan'da bahsettiğim yerleri gördükten sonra Makedonya'ya geçtik.Birçok ülke gezdiğimiz için gümrük giriş ve çıkışlarında baya vakit kaybettik.İsmini vermeyim ama bazı ülkelerin gümrük memurları gerçekten çok nemruttu :))
Makedonya'da Atatürk'ün okuduğu Manastır Askeri Lisesi'ni gördük.Hafta sonları izinli olarak çıktığı yoldan geçtik.O yol üzerinde Atatürk'e aşık olan Bayan Eleni'nin evi vardı.
Makedonya

Bayan Eleni,bu evin balkonunda Atatürk'ü görmüş ve ona aşık olmuş.Platonik aşkı yıllar sürmüş.Hep Atatürk'ün hayatını takip etmiş.Yıllar sonra Türkiye'ye gelip onunla görüşmek ve aşkını anlatmak istemiş ama engellenmiş.Onun Atatürk'e yazdığı fakat ulaşmayan aşk mektubu da şöyle;
''Çok seneler geçti, ben halen her gün senden haber bekliyorum. Herhangi bir zamanda mektubumu alırsan, beni hatırla. Kağıttaki gözyaşlarımı görebileceksin. Yıllar ve olaylar geçiyor, seninle ilgili çok şeyler konuşuluyor. Mektubumu okurken, başka kadını seviyorsan, mektubumu yırt.''
Mektubu rehberimiz okuyunca ben de duygulandım valla.Gerçekten büyük bir aşk hissettiğini düşündüm Bayan Eleni'nin...
Bayan Eleni

Bayan Eleni'nin bu fotoğrafını da internetten buldum.Hoş bir kadınmış :))
Makedonya'da Meydanı süsleyen; Saat Kulesi, Heykeller, İshakiye Camii, Yeni Cami, Çeşme ve Havuz’u gördükten sonra Ohrid'e gitmek üzere yola çıktık.
Ohrid'e Ohrid incisi meşhurmuş.Bu inci bildiğimiz incilerden değil.Balık pulları eritiyor ve o eritilen madde şekillendirilerek takı yapılıyormuş.Ben de 3 ablama ve kendime Ohrid İncisinden yapılmış kolye aldım.
Ohrid İncisi

Aldığım kolye,böyle bir tasarım.Bu fotoyu da internetten buldum.Fiyatları da normal bir inci kadar pahalı değil.Bir tane kolyeyi 4 euro gibi bir fiyata aldım.Çok da şık duruyor.Ohrid'e giderseniz Ohrid İncisi almadan dönmeyin :))
Aslında tur yazısını tek bir postta toparlayım demiştim ama sanırım sığmayacak.Yarın 2.bölümde görüşmek üzere sevgiyle kalın :)
Makedonya

Balkanlar Turu(1.Bölüm) Balkanlar Turu(1.Bölüm) Reviewed by Yurdagül Çelik on Ekim 19, 2017 Rating: 5

71 yorum:

1. Hoş geldiniz:) Atatürk ün evinin durumuna üzüldüm... fotoğraflar çok güzel kolye de çok zarifmis:)

Yanıtlar
    1. Hoş bulduk canım benim :) İzlenimlerimi yazmaya devam edeceğim :) Umarım keyif alırsınız :)

2. Tabiki:) bekliyoruz ikinci bölümü de:) sevgiler

2. Amasra'daki Tavşan adasına benziyor ada. :)

Yanıtlar
    1. Birçok doku Türkiye'yi andırıyor Bakanlarda.Biz de şaşırdık gezerken...

Sil
  3. Sayenizde bizde gezmiş kadar oluyoruz . Teşekkürler ;)

YanıtlaSil
  4. Tek kelimeyle harika yerler bayildim. Bayan eleninin hikayesi beni de duygulandirdi. Inci kolye de çok güzel 😊

Yanıtlar
    1. Evet ya acıklı bir hikaye :( Teşekkürler canım benim :)

Sil
  5. Bizden izler taşıyan topraklar, çok da acı çektiler.. Doğal güzellikleri ve kültürünü merak ediyorum. Yakınımızda, zahmetsiz bir seyahat imkanı aslında (doğru mu düşünüyorum?), sizin gözünüzden de bu kültürü görmeyi, dinlemeyi isterim. Her yeni yer insanın bakışını büyütüyor.

Yanıtlar
    1. Hala savaşın izleri var o topraklarda.Kurşunlanan binaları bolca gördük maalesef :( Ben de elimden geldiğince yazacağım izlenimlerimi.Umarım sizleri de tatmin eder.Teşekkür ederim :)

Sil
  6. atamızın evini ziyaret etmeniz çok sevindirici.. güzel fotograflar ve güzel paylaşımlar..elinize sağlık.. :)

YanıtlaSil
  7. Biz de bir nebze oraları görmüş olduk, teşekkürler :)

Yanıtlar
    1. Daha bitmedi :) Umarım bu yazı dizisinde bir fikir oluşturabilirim kafanızda :)Ben,teşekkür ederim :)

Sil
  8. Bayan Eleni'nin Ata'mıza yazdığı mektup çok duygulandırdı beni, güzel kızmış, yıllarca platonik aşk acısı çekmiş demek ki..yazık yaaa:(((ALi Rıza beyin ektiği çınarın hala ayakta olmasına çok sevindim, tüm fotoğraflar çok güzel, inci kolyeni güle güle kullan canım.
    Çok teşekkürler, sevgiler. :)

Yanıtlar
    1. Şimdiki aşklara bakınca onun aşkının gerçekliğini daha çok görüyoruz.Teşekkürler ablacığım :)

Sil
  9. Atatürk'ün doğduğı evi görmek çok heyecan vericidir değil mi ama keşke eşyaları dursaymış.

YanıtlaSil
  10. Balkanlar gezilesi yerlerden. Onlarca ortal kültür birikimi var.

11. Gerçekten çok güzel yerler bizde sizin sayenizde görmüş olduk oraları, teşekkürler :)

Yanıtlar
    1. Daha da göreceksiniz Atakan :) Bitmedi daha :)Ben.teşekkür ederim :)

12. Eleni aşkını ilk defa duydum 😀

Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel de bir aşkmış.O sokakta yürürken bile bir hoş oldum :)

Sil
  13. Hoş geldin mori ; Özlemiştik seni bre,ya...

Güzel gözlemler.
    Ve ATATÜRK'ün doğduğu toprakların dokusu eminim çok heyacan verici.
    Bize değerli bilgi ve fotoğrafları aktarman da ne güzel oldu.
    Emeğine sağlık kızçe...

Yanıtlar
    1. Döndüm ablacığım :) Biraz sersem gibi oldum dönünce :) Uyum problemi oluyor hayret :) Öptüm seni kocaman :)

14. Interesting post dear! thanks for sharing xx

YanıtlaSil
  15. çok güzel fotoğraflar. ne güzel ne kültür ve tarih kokan bir gezi olmuş yahu onca güzel ülke gezmek medeniyet görmek mutlaka her insanın yaşaması gereken bir deneyim ama bazılarımız ne yazık ki o kadar şanslı olamıyoruz. bende gezip görmek isterim oraları. aldığınız şeyler kolyeniz hayırlı olsun ablacığım güle güle kullanın. gezi yazılarınızın devamını bekliyorum. sevgiyle kalın :)

Yanıtlar
    1. Daha çok gençsin canım benim :) İlerleyen dönemde umarım bol bol gezersin :) Öpüyorum seni sevgiyle :)

Sil
  16. maşallah ne çok ülke şehir olmuş. baksanaaa, ohrid dedin yaa, o kaleden sonraki gün batımı ve diğer sonraki herhelde göl olan fotolar, manastır-ohrid yolu mu oluyor kiii :)

Yanıtlar
    1. Yok yok onlar gezdiğim yerlerden karışık attığım fotolar :)

Sil
  17. Ne güzel bir gezi olmuş.Fotoğraflar da çok güzel.Emeğinize sağlık.Sevgiler...

YanıtlaSil
  18. Beautiful pictures! Seems like the trip was great :)

19. Ah Yurdagül'üm. Çok sevindim bu tura gitmene. Ben mutlu olurum sevdiklerimin her sevincinden. Atatürk'ün evini görmen ve o resimdeki güzel halinle belgelemen ne değerli bir hatıra olacak.

Aşk acısını bilen biri olarak Eleni'ye üzüldüm. Hele ki Ata'mızı biz normal seviyoruz da aşık olmak ne zor olmuştur onun için. Acaba mektup Ata'mızın eline geçti mi, çok merak ettim. Yarınki yazını merakla bekliyor olacağım. Sevgiyle kucaklıyorum kızımı. Bugün ablanla doktora gitmişsiniz, dilerim güzel sonuç alırsınız . Benim kızım sağlamdır, maşallah diyeyim de. İyi geceler canım:)

Yanıtlar
    1. Maalesef o mektup Atamıza ulaşmamış.Eleni'nin hayatı özlem ve aşkla devam etmiş :( Böyle aşk hikayeleri var işte.
      Rutin kontroller için gittim hastaneye.Belli periyotlarda yaptırıyorum.Özellikle meme kanseri yönünden,çocuk doğurmayan ve emzirmeyen kadınlar da mutlaka cerrahi kontrollerini yaptırmalı.Bir sürü tahlil günü verildi,iyi sonuçlar çıkacak diye düşünüyorum :)

Sil
  20. Yeni seyahatler de nasip olsun gezip görmek harika. çok güzel fotoğraflar çekmişsin gönlüne sağlık kolyen de çok şık sağlıkla kullan ve şans huzur getirsin sana ve kardeşlerine.

Yanıtlar
    1. Teşekkürler ablacığım :) Gezdikçe yazarım inşallah :) Sevgilerimle :)

Sil
  21. Balkan turunu bizde istiyoruz. Çok hoş bir anlatım olmuş. Daha da meraklandım. Pasaportları çıkartayım. Bundan sonra ver elini yurt dışı :)

Yanıtlar
    1. Bence de gitmelisiniz.Gidersen senin izlenimlerini de bilmek isterim :)

Sil
  22. Beklediğim yazı gelmiş.Ne güzel yerlere gitmişsin canım..
    Emeğine sağlık.
    Sevgiler

Yanıtlar
    1. Umarım beklentini karşılar turla ilgili yazılarım :) Sevgiler benden :)

Sil
  23. Çok güzel çok. :) Gezi yazılarına bayılırım. Elleriniz dert görmesin. :)

Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim :) Devam edecek bölüm bölüm :) Teşekkürler :)

Sil
  24. Çok görmek istediğim yerler.Sayenizde bilgilenmiş oldum,teşekkürler:)
    Sevgiler..

Yanıtlar
    1. Ben de memnun oldum sizi tanıdığıma :) Umarım siz de en kısa sürede gidersiniz oralara :)

Sil
  25. Fotoğraflar enfes güzellikte. Şimdi hoşumuza giden toprakların bir zamanlar hiç durulmayan kargaşaları da zihnimizin bir köşesinde yer edinmiş. Balkan toprakları üzerinde zamanında öyle çetin mücadeleler verilmiş ki ister istemez anılarımız bu doğrultuda işliyor. Fotoğraftaki güzellikler ise geçmişte yaşanan negatiflikleri tarihin tozlu sayfalarına gömmüş kadar canlı. Aşk mektubuna gelince, tüm zamanlara meydan okuyacak kadar etkili.

Fotoğraflarla şenlenmiş güzel bir gezi yazısı okudum, umarım yakında yenisi gelir. Paylaşım için teşekkürler. Sevgilerimle:)

Yanıtlar
    1. Yeni bölümü bugün yayınladım.Çok uzun yazmamak için böldüm yazıları.Umarım sizler de keyifle okursunuz :)
      Sevgiler benden de :)

Sil
  26. Bende Sırbistanı gezmiştim, oradan kotor ve üsküp ama ohrid'i görmek isterim gerçekten, çok başarılı sevgiler

Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım benim :) Bölüm bölüm yazmaya çalışıyorum :) Umarım sıkılmazsınız :)

Sil
  27. Ah Eleni! Bir ömür sevmiş Atamızı. Mektubunu okuyunca duygulandım...
    Gezi güzergahı kalabalık bayağı. Geziye çıkmışken daha çok yer görelim diye düşünüyoruz ama o zamanda çok yoruluyoruz.
    Fotoğrafları çok sevdim. Sevgiler diliyorum.

Yanıtlar
    1. Mektuba duygulanmamak pek mümkün değil gerçekten.Enerjisi geçiyor hemen bize de...
      Teşekkürler Zuhal :)

28. Yurdagül çok güzel anlatıyorsun❤️

Yanıtlar
    1. Ayyyy Sağ ol Gökçeciğim :)Aslında sanırım çenem daha kuvvetli :) Umarım diğer bölümleri de seversin :)

Sil
  29. Ohrid'i çok merak ediyorum zaten gölünü özellikle. Kolyeye de bayıldım. Güle güle kullan arkadaşım.

Yanıtlar
    1. İnşallah sen de ailenle kısa sürede gider,görürsün oraları :)Teşekkürler :)

Sil
  30. Kolye ne güzelmiş. Fotoğraflara uzun uzun baktım.

Gezi uzun olunca toparlayıp yazması da oldukça uğraştırıyor, kolay gelsin.

Yanıtlar
    1. Evet uzun olunca yazıyı toparlamak da zor oluyor.Nihayet bir rota oluşturdum kendime :)

Sil
  31. Selanik.. Atamızın doğduğu evin o derece yalınlaştırılması şaşırttı ve üzdü beni. Bu bölümde tek sevindiğim inci kolyen oldu. Sondan başladım okumaya ama çok dolu ve doyurucu bir gezi olmuş Yurdagülcüm.

Yanıtlar
    1. İnci kolyeyi ablalarım da beğendi,şık buldu,ben de mutlu oldum :)
      Çok teşekkür ederim okuduğun için :)

Sil
  32. Bu yazı dizinizi yayın akışımda görüyordum ve okumak için can atıyordum. Balkan ülkelerini gezip görmek dahası oralarda yaşamak en büyük hayallerimden biri! Balkan tarihine, kültürüne, müziğine olan merakım ve ilgim çok büyük. Yazıların uzun ve detaylı olması harika benim için kısacası, büyük keyif aldım okurken. Fotoğraflar harika, oralara gitme hevesimi arttırdı :D Bayan Eleni'yi duymuştum fakat aşkının platonik olduğunu bilmiyordum, ben de üzüldüm.. Ve Ali Rıza Bey'in diktiği nar ağacının hala orada olması ne tuhaf, ne güzel. Ağaç dikmenin gerçekten arkanda güzel bir şey bırakmak anlamına geldiğini gösteriyor. Paylaşımınız için teşekkürler :')

YanıtlaSil
  33. Ohrid gölü harika bir yerdi.Kırmızı Mercan kolyelerden almadığıma hala yanarım.Sizin inci kolyeye bayıldım.Benim hiç gözüme çarpmamıştı