Balkanlar Turu(5.Bölüm)

Saraybosna

Bugün Saraybosna'dayız.Pek iç açıcı bir fotoğrafla başlayamadım bu yazıya.Saraybosna,Bosna-Hersek'in başkenti.Saraybosna’yı yakın geçmişte her açıdan en çok etkileyen olay 1992–1995 yılları arasında yaşanan Yugoslav Savaşları kaynakları zararlardır. Sonrasında şehirde iyileştirme çalışmaları yapılmış fakat savaşın izlerinin olduğu bazı yapılara dokunulmamıştır. Günümüzde Saraybosna’da Boşnaklar, Hırvatlar ve Sırplar bir arada yaşamaktadır.Şehirde çok kültürlülük dikkati çekmekte.
Turumuzda 1.Dünya Savaşı’nın çıkmasına neden olan Avusturya-Macaristan İmparatorluğu’nun Veliahtı Arşidük Ferdinand ve Eşi’nin öldürüldüğü noktayı görerek Başçarşı Camii’ni, Hüsrev Paşa Külliyesini (medrese, saat kulesi, camii, bedesten, hamam ve Taşlıca Han ile Moriça Han) görüp Kathedral ve Kanlı Pazar’la serbest zamana geçtik.Boşnak böreğini çok merak ettiğimiz için mutlaka tadalım dedik.Bu arada her denk geldiğim yerde dondurma yemeyi ihmal etmedim :) İtalya'da yediğim dondurmalara göre buradaki dondurmalar Türk damak zevkine daha çok yakındı.
Boşnak Böreği

Kıymalı,peynirli gibi çeşitleri de mevcut Boşnak Böreğinin.Çok güzeldi gerçekten.Ben bu yazıyı yazarken bile canım istedi :)
Saraybosna'da bir de kuzu eti yedik.O da gerçekten enfesti :)
Kuzu Çevirme

Son olarak hiç bir zaman sönmesine müsaade edilmeyen Umut Ateşinin önünde hep birlikte poz verdik :)
Umut Ateşi

Akşam üzeri otelimize geçtik ve sabah yine erkenden kalkıp  Sokolovats, Zvornik, Şabats yoluyla öğleden sonra Belgrad'a ulaştık. Belgrad Gökdelenlerini, Hükümet Binalarını, Parlamentoyu, Nato’nun bombaladığı Genel Kurmay Başkanlığı ve Polis Merkezi’ni gördük. Nikola Paşiç Meydanı’nı, Teraziya meydanını ve 1867'de Belgrad'ı terk ederken şehri teslim ettiğimiz Knez Mihajlova Anıtı’nın da yer aldığı Republica Meydanı’nı gördükten sonra Üniversite Meydanı’nda aracımızdan inerek eski şehir üzerindeki turumuza başladık.
Belgrad'ı gezerken savaşın acılarını da hissettik.1929’da Yugoslavya Krallığı’nın kurulması, 2. Dünya Savaşı sırasında, 1941’de kentin Nazi Almanya’sı, İtalya Krallığı, Macaristan ve Bulgaristan kuvvetleri tarafından işgali, 1944’te Kızıl Ordu ve Yugoslav Partizanları tarafından Almanlardan geri alınması, 1945’te Tito’nun önderliğinde Yugoslavya Halk Cumhuriyeti’nin kurulması ve yakın tarihte yaşanan Yugoslavya İç Savaşı.Tabi ki tüm bunlar şehri hırpalayıp kuşaklar boyu ağır bedeller ödenmesine neden olmuş :(
Akşam turla otelimize dönmedik.Belgrad'da gezdik ve eğlendik.Yemek siparişlerimizde küçük bir sorun yaşadık.Türkiye hindi anlamına geldiği için biz Türk işi olan bir şeyler isterken garson hepimize hindi servisi yapınca şok olduk :)
Belgrad

Belgrad sokaklarında bile türkü söyledik :)
Belgrad'da Tuna Nehri’nin Sava Nehri ile güzel buluşmasına  şahit olduk.Bolca da fotoğraf çektirdik o bölgede.

Ertesi gün Bulgaristan'ın başkenti Sofya'ya geçtik.Burası baya büyük bir şehir.Yürüyerek Banyabaşı Camii’ni, Serdica Antik Kenti’nin Kalıntılarını, Milenyum Anıtı’nı, Nedelya Kilisesi’ni, Ruski Kilisesi’ni, Hükümet Binaları ’nı, Çar Osvoboditel Anıtı’nı, Sofya Üniversitesi’ni, Ayasofya’yı görerek Aleksandr Nevski Katedrali’ni ziyaret ettik.
Serbest zamanda biraz alışveriş yaptık.Gülden yapılmış bir çok kozmetik ürünü bulduk.Fiyatları da uygun olunca hemen aldık.Gül suyu,gül şampuanı,2 adet el kremine toplamda 35 TL gibi uygun bir rakam ödedim.Banka kartımdan çekim yaptılar.Euro,Avrupa Birliği üyesi olmalarına rağmen orada geçmiyordu.Banka komisyon almadığı için de rahatlıkla banka kartımla alışveriş yapabildim.
Türkiye'de Soyfa'dan aldığım bu ürünleri kullanmaya başladım.Gerçekten harikaymış.Şampuanım bitince acaba Isparta'ya gidip oradan gül şampuanı mı alsam diye düşündüm inanın :) Ankara'da saf gül şampuanı bulmak zor :(
Belgrad
Yarın yazının son bölümü olacak.Bu bölümü biraz uzun tutmaya çalıştım ama yine bitmedi :( Sevgiyle kalın :)
Balkanlar Turu(5.Bölüm) Balkanlar Turu(5.Bölüm) Reviewed by Yurdagül Çelik on Ekim 28, 2017 Rating: 5

57 yorum:

1. Şu Ferdinand’ın öldürüldüğü yerin de fotosunu koysaydın. Şu tarihi yer neresiymiş görseydik 😀

Yanıtlar
    1. Fotolar çok karışmış :) O fotoyu bulamadım.Ama şunu söyleyebilirim,öldürüldüğü yer köprü üstünde :)

Sil
  2. Apartmanların delik deşik görünümü içimi cız ettirdi, orada oturduğumu hissettim, düşündüm daha doğrusu kendimi onların yerine koydum:(((bu Sırpların Müslümanlara yaptıkları malum isimleri Sırp kasabına çıkmışken şimdi onlardan 5000 ton mu et ithali anlaşması yapacak kadar düştük:(((((bolbol domuz eti göndermezlerse ne olayım? Kim anlayacak?Kim kontrol edecek? Şimdiye kadar at eti, eşek eti yedirmediler mi millete?...

Tüm fotolara bayıldım, ilki hariç- o da yukarıdaki sebepten ötürü, eline sağlık canım.

Yanıtlar
    1. Böle delik deşik bir çok bina var ablacığım :( Özellikle restore edip düzeltmemişler.İnsanın içi acıyor gerçekten.
      Teşekkür ederim ablacığım tur boyunca bize eşlik ettiğin için :)

3. Bosna denilince 92-95 olayları geliyor aklıma hep :(
    İki nehrin buluştuğu yer güzel gözüküyor..

Yanıtlar
    1. Tablo gibiydi resmen iki nehrin birleştiği yer :)

Sil
  4. resimler harika,gezi anılarınızda öyle..Bosna'yı görmek isterim dünyadan göçüp gitmeden,harika yerler..bosna böreğini sevdim,canım çekti şimdi.. :) elinize sağlık..

Yanıtlar
    1. Daha çok gençsin,tabi ki görürsün diye düşünüyorum :)Türkiye'de de Boşnak böreği yapan yerler var sanırım.Gitmeden de yiyebilirsin :) Sevgilerimle :)

Sil
  5. Senin verdiğin pozlara hayran oluyorum. Yine beraberce gezdik. Binalardaki izlerden ne acılar yaşandığını da gördük. Düşmanlıklar her ülkede var. İnsanoğlu birbirine kendi gerekçelerine göre saldırma ve yok etme hakkını kendinde görüyor işte. Komple hareketler bunlar. Çaresiz yaşanmış ve yaşanacak da.
    O gül şampuanı kim bilir ne güzel kokuyordur.
    Gezdik, okuduk öğrendik ve çok teşekkür ederiz. Emeklerine sağlık kızım. Sevgilerimle :)

Yanıtlar
    1. Ay bir türlü büyüyemiyorum ben Ece abla :) Evin son çocuğu olduğum için midir nedir bir yaramazlık var bende :)
      Şampuan gerçekten çok iyi.Saçla nüfuz eder etmez,saç yumuşuyor ilginç :)
      Düzenli takip ettiğin için ben,çok teşekkür ediyorum sana ablacığım :)

Sil
    2. :)) Yaramaz kızım benim. Rica ederim. Zevkle takip ettim. Öpüyorum seni :)

6. Nefis bir gezi olduğu, nefis Boşnak :) yemekleriyle tatlandığı belli.
    Öyle yaralı binalara Gazi Antep'te, Kıbrıs'ta rastlamıştım. İçi acıyor insanın....

Yanıtlar
    1. Öyle binaları görünce gerçekten insan derinden hissediyor insan acıyı :( Teşekkürler :)

7. İlk resim hariç kesinlikle hepsi çok güzelll :) emeğinize sağlıkkk

Yanıtlar
    1. İlk resim yürek burkanlardan :( Teşekkürler :)

Sil
  8. Gülden yapılmış ürünleri merak ettim bir çok Bulgaristanlı tanıdığım var burada keşke bir fotoğraf ekleseydiniz🙈
    Şaka bir yana..börek de güzel kuru et de güneşli güzel pozlar da ama ı binalar..Ne acılar var dünyada dedirtti..

Yanıtlar
    1. Aslında markası çok önemli değil,Sofya merkezde bir çok dükkan var bu gül içerikli ürünlerin satıldığı.Fiyatları da birbirine yakın zaten.Sofya'dan çok rahat bulunabilir.
      Evet dünyanın neresine gidersek gidelim mutlaka içinde acıların olduğu bir anektot oluyor.
      Teşekkürler,bu diziyi düzenli takip ettiğiniz için :)

Sil
  9. İnsanın insana ettiği zulmün en canlı şahiti olmuş o fotoğraf. Bücürükveben arkadaşımızın düüncelerine de aynen katılıyorum. Başka yer mi bulamadılar et alacak. Her şey bitti de kanka mı olduk şimdi.

Yanıtlar
    1. Söylenecek çok şey var.Biz yine de güzelliklere odaklanalım dedik,o yüzden pozitif fotoğraflar ekledim ilk fotoğrafın ardından...

Sil
  10. İlk dört bölümü kaçırmışım. Kaç gündür çocuğun hastalığıydı doktordu hastaneydi hiç fırsat bulamadım. Hemen onları da okuyacağım. Türkiye'yi hindi ile bağdaştıran o kadar az millet kaldı ki.. Üzüldüm doğrusu. Boşnak böreğini hiç yemediğim halde benim bile canım çekti. İyi gezmişe benziyorsun Yurdagülcüm. Anlatımın da rehberi aratmayacak türden. Dur hemen diğer bölümlere bakayım.

Yanıtlar
    1. Çocuklarımız çok daha önemli.Umarım iyi olmuştur yavrucak.Kolay büyümüyorlar.
      Evet ya boşu boşuna hindi şiparişi verdik.Bir de ben hiç sevmem kümes hayvanlarının etlerini :) Ekmekle filan doyurduk işte karnımızı :)
      Biraz da tarihi bilgi olsun diye yazıyorum,gidemeyenler için.Gezi yazısı konusunda aslında gerçekten amatörüm :) Belki samimi yazdığımdan dolayı sana öyle gelmiş olabilir :) Teşekkürler canım benim :)

Sil
  11. Apartman insanın içini büküyor. Güzel bir gezintiydi sizin sayenizde oraları görmüş gibi oluyoruz :) Boşnak böreği çok nefis gözüküyor :) Resimler müthişti.

Yanıtlar
    1. Olsa da yine yesek Boşnak böreğini Atakan :) Yemek yemeyi sevdiğini biliyorum.Seninle birlikte yemek yemek çok keyifli olurdu :) Teşekkürler :)

Sil
  12. İçimizi acıtan ilk fotoğrafa yansıyan zulümleri bir daha yaşamasınlar kimse yaşamasın dilerim. Türkiye'yi hindi ile karıştırıp yanlış sipariş alınmasını bir Avrupa ülkesinde anlarım da ecdadımızın izlerini taşıyan komşu bir ülkede çok kabul edilesi değil. Gül sebep olsun Isparta'yı da görün inşallah..

Yanıtlar
    1. Dileklerinize yürekten katılıyorum.Umarım hiç bir insanoğlu böyle acılar yaşamaz.
      Bizim ülkemiz de ayrı bir cennet.Birçok yeri gördüm ama belki bu gül vesilesiyle Isparta'yı da görürürüm :) Teşekkürler :)

Sil
  13. Hindileri afiyetle yediniz umarım :)) gezi çok güzel devam ediyor:))

Yanıtlar
    1. Kümes hayvanları yiyemiyorum ki :( Birkaç arkadaş olarak daha çok ekmek salata tarzı yiyerek karnımızı doyurduk o gün :) Teşekkürler :)

Sil
  14. Akşam yemeği olayı efsane olmuş. Güzel bir tur oluyor bize de. :)

Yanıtlar
    1. Son bölüm kaldı geriye.Onu da yarın yayınlayacağım inşallah :)

Sil
  15. hiç sönmeyen umut ateşi güzelmiş :)

YanıtlaSil
  16. Kibris aklima geldi otelin duvarini görünce orda kaldigim otel de böyleydi. Güzel yerler görm

17. Yorum yaridayken gönderdim ay bana bu günlerde bir gariplik oldu 😄. Çok güzel yerler görmüssün yazacaktim.

Yanıtlar
    1. Anladım demek istediğini :)) Sorun yok canım benim :))

Sil
  18. İlk fotoğraf çok etkileyici ve üzücü. İnsanların savaş esnasında nasıl vahşileştiklerini anlatıyor. Sofya'dan gül kremi siparişi verirdim bilseydim.

Yanıtlar
    1. Ben de bilmiyordum gül kreminin bu kadar meşhur olduğunu...

Sil
  19. Her duyguyu bir arada yaşatan bir Tur bu Balkan turu ibretlik görüntüler, lezzetli görüntüler...

Yanıtlar
    1. Elimden geldiğince aktarmaya çalışıyorum.Umarım keyif alıyorsunuzdur :) Sevgilerimle :)

Sil
  20. İlk resim gerçekten biraz iç burkucu ama bir açıdan da tarihi yansıtması ve düşmanları hatırlatması açısından orada dokunulmadan kalmış olması gayet iyi bir fikir. boşnak böreği leziz görünüyor insanın yiyesi geliyor gerçekten. umut ateşi demek hiç sönmüyor güzel ve başarılı bir alegori olmuş fotoğraflarınız çok güzel eğlendiğiniz belli oluyor darısı diğer turlara diyorum ve gezi yazılarını okumak gerçekten hoşuma gidiyor gezip görmüş kadar oluyoruz teşekkürler :D

Yanıtlar
    1. Ayyyy canım benim,bu böyle güzel yorumlarınız mutlu ediyor beni.Gezi yazacak kadar ehli değilim ama gidip göremeyenler,ya da görmek isteyenler için bir tını olabilir diye yazıyorum işte :)Ben,teşekkür ederim :)

Sil
  21. Her şeye rağmen umut... Güzel gezi olmuş.

Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım benim :)Sevgilerimle :)

Sil
  22. Sanırım bu şehirlerden en çok Saraybosna'yı sevmiştim, en az da Belgrad'ı :)) Bulgaristan'ın güllü ürünlerinden ben de kullandım, güzeller gerçekten :))

YanıtlaSil
  23. boşnak böreği için gidilirmiş. bak yine aynı pozlardan vermişsin. tekli fotonda ve arkadaşınla fotonda. :)

Yanıtlar
    1. Demek ki öyle poz vermek benim tarzım olmuş :)) Yemek yemek diyordun işte Boşnak böreği sana :))

Sil
  24. Gerçekten çok dolu dolu bir gezi olmuş :)

YanıtlaSil
  25. Bir kaç sene evvel Balkan turuna katılmıştım. Saraybosna hüzünlü ama güzel bir şehir.

Yanıtlar
    1. Gerçekten de güzel bir şehir.Hüznü de hissediyor insan :) Sevgilerimle :)

Sil
  26. süper bir yazı olmuş , benim baştan savma yazıma göre mükemmel olmuş hatta .:D ilk görseldeki örnekler içini acıtıyor insanın değil mi , biz de hep içimiz yanarak baktık

Yanıtlar
    1. Okudum yazıyı.Neresi baştan savma.Fotoğraflarla birlikte çok özgün ve hoş bir post olmuş.Lütfen haksızlık etme kendine.Öpüyorum seni :)

Sil
  27. Yurdagül'üm o ilk fotoyu görünce savaş ve silah üreten herkesin yok olmasını diledim her zaman ki gibi:(((
    Bastığınız her yer buram buram tarih kokuyor.

Yanıtlar
    1. Senin bu düşüncelerine yürekten katlıyorum.Dünyaya barış lazım...
      Sevgiyle kucaklıyorum seni ablacığım :)

Sil
  28. Aaa cevapi yemediniz mii yoksaa ? Harika bir lezzet.Ay bak şimdi farkettim benim
    gittiğim yerlerde yemek ve takılar ne kadar da çok dikkatimi çekmiş.