Balkanlar Turu(3.Bölüm)

Makedonya

Akşam Üsküp'te otelimizde hazırlanarak Makedonya gecesine katıldık.Akşam yemeği menüsündeki çorba,bizim bildiğimiz çorbalardan değildi.Salçasız,suyun içine bezelye ve küp küp doğranmış patates işte :) Onlar da öyle çorba kültürü yokmuş bizim gibi :) Biz de artık lahanalı salata ve diğer gelen yemeklerle karnımızı doyurduk.Yemekteyken Makedonya müzikleri çalıyordu.Biz de müziğe uysada uymasa da oynadık ve halaylar çektik :) Sizin için you tube kanalından bulduğum müziğe benzer müzikler çalıyordu yemekte :)

Ertesi günü sabah kahvaltımızı otelden aldıktan sonra Kosova'ya giriş yaptık.
Kosova, Avrupa’nın güneydoğusunda yer alan bir Balkan ülkesidir. 2008 yılında Sırbistan’dan ayrılarak bağımsızlığını ilan eden Kosova, Sırbistan tarafından tanınmamaktadır. Kosova’yı 2008’deki bağımsızlık ilanı sonucunda ilk tanıyan ülkelerden biri de Türkiye olmuştur. Ülkenin, Sırbistan ve Arnavutluk’a olan sınırının yanı sıra aynı zamanda Makedonya ve Karadağ’a da sınırı bulunmaktadır.
Bu kısa bilgiden sonra gelelim bize :)) Program yoğun olduğu için her otelde sadece bir gece konakladık.Valizleri çok açmadan yollara devam etmeyi yeğledik :)
Kosova

Bu fotoğrafta gördüğünüz yer, Priştine.Verilen serbest zamanda bir ara kaybolduğumuzu düşündüm :) Zeycan'ının da benim de yön tayinim biraz zayıf.Tur rehberimiz Kadri beyi görünce gözlerimiz ışıldadı :)
Priştine'de   19. yüzyıldan kalma Saat Kulesi’ni Gërmia Parkı’nı, Kosova Müzesi’ni, Osmanlılar'ın 15. yüzyılda yaptırdığı Fatih Sultan Mehmed Külliyesi’ni, özgün iç süslemeleri ile öne çıkan 18. yüzyıl eseri Yaşar Paşa Camii’ni gördük.

389 Kosova Muharebesi sonucu Kosova Ovası'nda şehit düşmüş Osmanlı Padişahı I. Murad Hüdavendigâr'ın Türbesi’ni ziyaret ettik.
Sultan 1. Murad 1389 yılında Sırplarla yapılan Kosova Savaşı sırasında düşmanı yenmiş ancak Miloş Obilovliç isimli bir Sırp beyi tarafından hançerle suikast düzenlenerek şehit edilmiştir.Bu ölüm olayını Türkler savaş meydanını gezerken,sırplılar ise bir planlama sonucu Obilovliç tarafından öldürüldüğünü iddia ediyor.Sonuçta  Miloş Obilovliç tarafından öldürülme konusunda herkes hem fikir.Sırplılar tarafından da Miloş Obilovliç çok seviliyor ve saygıyla anılıyor :)
I. Murad Hüdavendigâr

Buraları gördükten sonra Prizen'e hareket ettik.Buradan ayrılmadan önce kaybolduğumuzda girdiğim restoranda çektiğim soyut resimleri de sizlerle paylaşmak istiyorum.
Soyut Resim

Çok farklı bir tarz değil mi ?Lütfen resim sevenler yorum yapsın bu tablolara da :))
Konuyu fazla dağıtmadan devam edeyim :) Prizen'den sonra Arnavutluk'a giriş yaptık.Hızla yolculuğumuzu sürdürüp İşkodra'ya geçtik.Bu arada otobüsümüz de yolu kaybetti ama sonra doğru yolu buldu.Bu süreçte ben biraz uyudum ve biraz da kitap okudum.Gittiğim tura öyle güveniyorum ki eninde sonunda varırız gideceğimiz yere diye düşündüm :)
Gece,İşkodradra'da konakladıktan sonra ertesi gün Budva'ya geçtik.
Bugünlük yazı da bu kadar olsun :) Dilerim siz de benim yazdığım kadar keyif alıyorsunuzdur.Bir sonraki yazıda görüşmek dileğiyle....
Kosova

Balkanlar Turu(3.Bölüm) Balkanlar Turu(3.Bölüm) Reviewed by Yurdagül Çelik on Ekim 23, 2017 Rating: 5

53 yorum:

1. Güneş gülüş ve tarihi yerler minicik evler rengarenk tablolar (bilgim olmadığı için tablolar hakkında yorum yapamıyorum)çok güzel geçmiş keşke kaçış zamanları daha uzun olsaydı yetmedi bu fotolar.

Yanıtlar
    1. Ben,günlük hayatımda da çok gülerim :) Çocukken babam sık sık ikaz ederdi :) İki tablonun fotoğrafını çektim :) Benim gibi soyut tablo seviyorsunuz demek ki :) Teşekkürler :)

Sil
  2. eeee köklerini buldun muuu hissettin miiii aaa bende buralı ruhu var dedin miiii :) ohrid göbek dansı da güzeldiiii :)

Yanıtlar
    1. Sanırım saf kan Asyalıyım ben :) Oralardan olamam galiba :)Şaka bir yana bize de benziyorlar :)

Sil
  3. Ay o nasıl çorbaymış öyle hakikaten:(((hayret bir şey:(Sırp Miloş'a hiç şaşırmadım, son Bosna savaşında da Müslüman kasabı deyimini boşuna takmadık onlara ve Sırbistan'dan bilmem kaç ton et ithal edeceğiz çünkü ülkede hayvancılığı yok ettik. (Kim yok etti acaba İngiltere kraliçesi Elizabeth mi?:)))tabloların renk uyumunu çok beğendim, evime asmak için değil ama hani kamu binaları, hastane koridorları için hoş olabilir.
    Çok teşekkürler Yurdagül'cüm, ilgiyle okudum.:)

Yanıtlar
    1. Bizim mutfağımız gerçekten dolu dolu ve zengin.İtalya'da kruvasanla kahvaltı yapmıştık.Bizim kahvaltılarımızda yok yok :)
      Soyut tablo severim ben.Gerçekten renk uyumları da çok hoş olmuş.Ben o tablolarda dağlar,zihnin karışıklığı bir sürü şey gördüm :)
      Beğenmene sevindim ablacığım :)

Sil
  4. Ne güzel yerler. Biz de sayenizde gitmiş kadar oluyoruz.:)

Yanıtlar
    1. Ben de yeniden hatırlamış oluyorum,güzel oluyor :) Teşekkürler :)

5. Lovely post dear! Have a great week! xx

6. Harika yerler. Avusturyada çok Kosovali var ☺

Yanıtlar
    1. Öyle mi?Ben de bu bilgiyi öğrenmiş oldum :) Teşekkürler canım benim :)

Sil
  7. Yine harika yerler gezmişsiniz, bir gün inşallah bana da nasip olur :)

Yanıtlar
    1. Okulun bitip iş hayatına başlayınca sen de gezersin inşallah :)

8. Çok güzel yerler...
    Üsküp ve Kosova her zaman Osmanlı Sultanı 2. Murat'ı hatırlatır bana.

Yanıtlar
    1. Evet oralar Osmanlının izlerini hala taşıyor.Doğru tahmin :)

Sil
  9. Çok güzel bir seyahat olmuş, müziğe bayıldım ben Balkan havalarını hep sevmişimdir :)
    Tablolardaki renklerin canlılığı insanın içini açıyor. Bu güzel bilgiler ve resimler için teşekkür ederim :)

Yanıtlar
    1. Müziği beğenmene sevindim :) Bakalım diğer bölümleri de beğenecek misin? Sevgilerimle Atakan :)

Sil
  10. Resimlerin ilki için ilk gördüğüm: Çiçekli, mantarlı dağlar ve bazı yerlerden de nehirler akıyor. :)

İkincisi hakkında pek yorum yapamayacağım ama sanki kağıtlar yırtılarak kolaj yapılmış gibi bir hali var.

Yanıtlar
    1. İlkinde ben de benzeri bir şey düşünmüştüm.İkincisi de zihin karmaşıklığını anlatan bir tablo gibi geldi bana.Dağınık bir zihin.Teşekkürler yorumunuz için :)

Sil
  11. İliştirdiğiniz müzik eşliğinde yazınızı okumak keyifliydi. Balkan turu henüz nasip olmadı bize. Turla gitmeyi düşünmüyoruz ama planlama yaparken sizin bu yazdıklarınızdan faydalanırım. Teşekkürler...

Yanıtlar
    1. İnşallah sizin için güzel bir gezi olur.Ayrıntılı ayrıntılı yazıyorum :) Sanırım 6 bölüm olacak.Umarım size de bir faydası dokunur :)

Sil
  12. Yugoslavya deyip geçiyorduk ne güzel şimdi bir sürü ülke ismi öğren işin yoksa :D

Devamını keyifle bekliyorum.

Yanıtlar
    1. Yazıyorum az kaldı :) Sanırım 6 bölüm olacak :) Teşekkürler Handan :)

Sil
  13. Bir çok bilgi edinmiş olduk yine. Seninle gezmiş gibi müziği dinleyerek zevkle okudum. Osmanlıdan izler var demek. Tarih bilgim pek yoktur. İlk resimde matruşkalara benzer kadınlar gibi geldi bana. İkinci ise, kızıma sordum. Beyin çöplüğü dedi. O güzel sanatlar seramik mezunu, ben de düşünceler ve pazıla benzettim biraz, sanki yüzlerden parçalar var.
    Yine çok keyifliydi. Emeklerine sağlık kızım. Sevgilerimle :)

Yanıtlar
    1. Kültürleri bize yakın.
      Ben de o resimde dağlar,ovalar ve gökyüzü görmüştüm.İkinci resimde gördüğüm ise kızınızın gördüğüne yakın :) Teşekkürler güzel yorumun için ablacığım :)

Sil
  14. Bizim tur rehberimiz de sen oldun canım benim ,Yurt dışına çıkanların en çok şikayeti yemekler oluyor sanırım gelin kızım da yemeklerin farklılığından bahsetmişti. Balkan ülkeleri mutfakların da en azındn aç kalınmayacak kadar bir şeyler vardır benzer. ama gerçekten bizim ülkemizin kahvaltı olayı muhteşem:)

Yanıtlar
    1. Elimden geldiğince yazıyorum ama profesyonel gezi yazısı yazanlar kadar değilim tabi ki :) Balkanlar da yine pek aç kalmadım sayılır İtalya'ya nazaran :)

Sil
  15. Ne güzel bir gezi olmuş, darısı başıma ben de gidebilirim umarım :)

Yanıtlar
    1. Yürekten diliyorum gitmenizi :) Sevgilerimle :)

Sil
  16. Harika gözüküyor her şey :) :)

YanıtlaSil
  17. müzik gerçekten harika. Çorba kültürlerinin olmaması kötü olmuş. ne güzel bir şeyden mahrum kalıyorlar oysaki. demek orada da kültürümüzü simgeleyen halay çektiniz bence buna değerdi. Priştine dediğin yer çok güzel görünüyor. boyuna ağaçlar adında bir tepe yamacında evler filan. insanın gezip göresi geliyor gerçekten. resimlerde çok güzel olmuş öğretici yazı ve açıklamalarda ablacım ellerine sağlık :)

Yanıtlar
    1. Doğal güzellikleri süper.Yemek kültürleri de bizim ülkeyi tutmaz :)Ben de severek yazıyorum,beğenmeniz de beni mutlu ediyor.

Sil
  18. Canim benim bak simdi İlk resim de ayın karşısına aldığı ve ışıgyla aydinlattigi canlilardan bahsetmis.😁

İkincisinde ise paramparca olan insanlik ve her kafadan cikan farkli farkli seslere deginmisss 😂 nasilim ama?

Bu arada bardak kafana düşcek diye cok korktum 😂

Yanıtlar
    1. Ne kadar farklı yorumlar geldi.Herkes başka bakıyor demek ki.Teşekkür ederim yorumladığın için Özlemciğim :)
      Hangi bardak yaaaa?Göremedim ki :)

Sil
  19. Yazılarınızı severek takip ediyorum:) takibe aldım banada beklerim. Sevgiler ;)

Yanıtlar
    1. Dün yazınızı okumuştum ama takip butonunu bulamamıştım.Bugün buldum :)

Sil
  20. Great post, photos are amaizing!
    Hope you'll click on links at the end of this post --> http://beautyshapes3.blogspot.hr/2017/10/rose-outfit-zaful.html

21. Diğer iki yazıyı okuyamadan üç gelmiş bile imrenmedim ki 🙈

Yanıtlar
    1. İnşallah bir gün sen de gidersin Didemciğim :)

Sil
  22. Fotoğraflar çok güzel görünüyor :) Emeğinize sağlık :)

YanıtlaSil
  23. İlk fotoğraf çok farklı geldi bana. Sanki tarihi karakteriyle uzun bir geçmişe yön vermiş kadının portresi gibi. Gülümseyen, içten fotoğraflar ve canlandırılan tarihi, kültürel yazısı ile canlı bir geziye iştirak ettik bizlerde. Paylaşım için teşekkürler, sevgilerimle:)

Yanıtlar
    1. Oraya gidince biz de tarih kokuyoruz demek ki :) Teşekkürler bu güzel yorum için :)

24. Genelde gezinizde balkanların tarih ve doğa kısmına yer verilmiş
    Merak ettigim Başka bir husus toplum olarak benzerliklerin olup olmadığı
    Şimdiden teşekkürler

Yanıtlar
    1. Bize benziyorlar.Kültürler arası ciddi bir etkileşim olmuş.Zaten her yerde de Osmanlı mimarisiyle karşılaşıyorsunuz :) Sevgilerimle :)

Sil
  25. Balkanlar'dan ülkemize göçmen olanların birbirlerine çok bağlı olduğunu duymuştum. Hatta sonrasında tanık olmuştum. Birbirlerine fazlasıyla bağlılar. Orada durum nasıl acaba merak ettim?

Yanıtlar
    1. Orada o kadar bağlı olduklarını görmedim.Bizim ülkede güçlü olabilmek için böyle bir bağlılık olabilir belki.

Sil
  26. Ay fotolar çok az amaa.Doyamadım.Arnavutluk tan fazla bahsetmemişsiniz.Tiran'daki teleferiğe bindings mi.O teleferik sayesinde yükseklik korkusu oluştu ben de ama yinede çok güzeldi 😊