İtalya Turu(5.Bölüm)

Portofino

İtalya Turumuzun 5.Gününde Santa Maria Ligre'den vapurla Portofino'ya geçtik.Yukarıdaki fotoğraf Portofino'dan dönerken vapura bindiğimizde çekilen fotoğraf.Giderken vapurun ön bölümünü kimse keşfetmemişti ve kızlarla bağıra bağıra şarkılar söyleyerek Portofino'ya varmıştık :)
 Milli park içerisinde yer alan bu beldenin doğal güzelliğine hayran kaldık.Neredeyse her m2'sinde fotoğraf çektirdik.Bu küçük liman beldesinde verilen serbest zamanda doğayı dolu dolu içimize çektik.
Pisa Kulesi
Porofino'dan ayrıldıktan sonra meşhur  Pisa Kulesi'ne doğru yol aldık.Girişte bizi esnaflar tarafından yapılan bir sürpriz bekliyordu.Türk olduğumuzu öğrenen esnaf,Türk bayrakları açmıştı ve Türkçe yazılarla bizi karşılıyordu.

Kırık bir Türkçeyle mallarının sudan ucuz olduğunu ve akşam pazarı olduğu söylüyorlardı.Çok sevimliydiler.Tabi ki Pisa Kule'si dönüşü bu sevimli esnaftan alış veriş yapmayı ihmal etmedik.

Geçen Deep bana yaptığı bir yorumda ellerini açmayı seviyorsun demişti.Gerçekten fotoğrafların çoğunda kollarımı ve ellerimi açmışım.Bunu özel olarak yapmadım ama aldığım ruhsal eğitimlerde Dünyayı kucaklamamız söyleniyordu,belki de bilinç altımın yansımasıdır bu durum :)
Portofino
                                                         (Portofino)
Yazının içerisinde Portofino'yu geçtik ama bu fotoğraf,burayı anlamanız için konulmalıydı diye düşündüm ve koydum.Şimdi gelelim Pisa Kule'sine;
Pisa Kulesi

Kulede herkes bu klasik pozu vermeye çalışıyordu.Ben de vermesem eksik kalırdım :)

Valla gerçekten de eğri bir kule.Eğri inşa ettiği için o dönemde yapan mimar idam edilmiş ama şimdi gelen turistlerden bıkıyorlar ve iyi para kazanıyorlar :) Turiste sınırlama koymayı düşünüyorlarmış.Biz bahar döneminde gitmekle iyi ettik.Yaz döneminde iğne atsan yere düşmüyormuş.

Kule'nin orada verilen serbest zamanda kenardaki otlara yayıldık ve Türkü söyledik.Bilmiyorum kaç kişi orada türkü söylemiştir.Daha sonra Vaftizname ve Miracolo Meydanı'nı gezik ve ertesi gün yeni yerlere yelken açmak üzere otelimize döndük.
Bu şarkıyı sonradan Müjde ablam(Bücürük ve Ben blogunun sahibesi) sevdiği için koydum.Dilerim hoşuna gider..Tüm Portofino sevenlere gelsin...

Yorumlar

1. O çimler de tam yayılmalıkmış, oturup saatlerce kitap okunur hani 😄

Yanıtlar
    1. Biz de türkü,şarkı söyledi Kulenin çimlerinde :)

Sil
  2. Sayenizde gezmiş kadar olduk. Teşekkürler:)

Yanıtlar
    1. Valla hala bitiremedim yazı dizisini :)İtalya'nın reklamını yapıyormuş gibi oldu :)

Sil
  3. Pisa kulesinin gördüğüm en güzel fotoğrafları bunlar oldu sanırım :) Şimdi o çimenlere yayılmak vardı :)

Yanıtlar
    1. Kulenin çimlerine yayılan az kişi vardı.Biz de yayılalım dedik :) Zevkliydi gerçekten :)

Sil
  4. Pisa kulesini tuttuğunuz fotoğraf çok güzel olmuş, tam tutmasam düşecek modu.

Yanıtlar
    1. Herkes o tür fotolar çektirmeye çalışıyordu.Başarabildiysek ne mutlu bana :)

Sil
  5. Aaaa:))))canım yaaa, ne hoş bir sürpriz oldu bana, çok teşekkür ediyorum, eline sağlık. :) En, en , en sevdiğim ilk on şarkıdan biridir Portofino. Özellikle de bu yorumu çok seviyorum.

Ellerinle dünyayı kucaklamak fikri çok hoşuma gitti ben de uygulayacağım. Kulenin mimarının sonunu bilmiyordum yazık üzüldüm adamcağıza. Yalnız bu bayağı bir eğrilmiş ha, mazallah yakınlarda devrilebilir:(

Sevgilerimle...:)

Yanıtlar
    1. Sürprizi beğenmene sevindim ben de :) Bazen küçük mutluluklar gerekli hepimize.Çok sağlammış Kule,eğri durduğuna bakma sen.Adamı idam etmişler ama bu sayede de şu an bolca turist geliyor.Hayat ne garip.Kocaman öpüyorum seni :)

Sil
  6. Şimdi İtalya'da olmak vardı... Kaleminize sağlık... Sevgiler...

Yanıtlar
    1. Ah ah çok güzeldi.Yine döndük kürkçü dükkanına :)

7. Sızınle beraber bızde gezıyoru 😂

YanıtlaSil
  8. Of yaaaa of ya of ya nasıl da kıskandım sizi anlatamam. İtalya yi görmeyi öyle çok istiyorum ki... artık su durumdayim; hani en lezzetli olanı sona saklarsın ya, ben dd o hesap italyaya gitmek için hiç plan yapmıyordum. En son praga gidecektim, onda da 15 temmuzda istanbulda havaalanında kalakaldım, ertesi gün de tırıs tırıs ankaraya geri döndüm. Bi daha tur mu; töbeeee

Yanıtlar
    1. İnşallah gidersiniz.Tur yorucu ama kafa dengi insanlara denk gelirseniz bi o kadar da zevkli :)

Sil
  9. Portofino' da kaldım ben sanki.. ruhum sokaklarda dolaşıyor, fonda çok sevdiğim Andrea Bocelli' den dinlediğim şarkı.. Bence güzel bir gezi olmuş. (Hangi tur diye sorsam?) :)) Devamı var değil mi?

Yanıtlar
    1. Kartallar Gezi Grubu.Yalnız yaş ortalaması biraz yüksek.Bana bile yüksek geldi ki sen benden gençsin.Gençlerin katıldığı bir turla git bence :)

Sil
  10. ahhh ahhhh o çimler ne güzelmiş hakikaten. Şu anda çok uykum olduğundan galiba uyumayı hayal ettim :))

Pisa pisa olalı böyle güzel türkü dinlememiştir muhtemelen ♥

Yanıtlar
    1. Uyumak da güzel olur orada.Çok kalabalık değildi çünkü bu mevsimde.Öpüyorum seni kocaman.Pankartları nasıl buldun bu arada :) Biz çok gülmüştük de yazılara :)

Sil
  11. Nihayet tatil bitti, İstanbul'a döndüm Yurdagül kızım. Bloğumla da hiç ilgilenemedim. Önce 5. bölüm geldi bildirim olarak. Yorumdan sonra 4.bölümü de okuyacağım.
    Satıcıların müşteri çekmek için hazırladıkları pankartlar güzeldi.
    Portofino'yu yani melodiyi çok severdim genç kızken. Anılarım çok. Zaten İtalyanca şarkılara bayılırdım. Hey gidi gençlik...
    Fotoğraflarda o yukarı kaldırdığın elin ve genelde baş parmağınla Yaradan'ı işaret ediyorsun. Bunu gayriihtiyari yapıyorsun belki ama resimlerine ayrıcalık katmış, bayıldım. Maşallah kızıma. Sevgiyle kucaklıyor öpüyorum canım :)

Yanıtlar
    1. Çok sevimli satıcılardı.Çok güldüm onlara :) Farkında değilim ama bilinçaltı Yaradanı işaret ediyor ve bir olmayı da kastediyor olabilirim.Hoş geldin bu arada ablacığım :) Özlemiştik yazılarını :) Ben de sevgiyle kucaklıyor ve seni öpüyorum :)

Sil
  12. Kızçelerimin fotoğraflarından,anlatılarından,çok etkilenmiş en müsait zamanda gitmeğe karar vermiştim geçen yıl...
    Şimdi senin anlatılar ve fotoğraflarla gidip oranın havasını tenefüs etmek şart oldu.
    Çok eğlenceli bir grup bulmuşsun bu da iyi şans olmuş...
    Çooook da eğlenmiş ve güzelleşmişsin...fotoğraflara yansımış mutluluğun.
    Sevgiler.

Yanıtlar
    1. Bence gitmelisin.Tabi ki birlikte dolaştığın insanlar da önemli.Ben,gerçekten şanslıydım,anlaştığım insanlar bulduğum için :) Evet çok eğlendim gerçekten :)

Sil
  13. Yazı da, görseller de, şarkı da güzeldi :)

YanıtlaSil
  14. Gercektende eller sürekli açıkmış :) vah gidene yanii Resmen nankörlük olmus bu.Altin yumurtlayan tavugu kaybetmisler :)

Yanıtlar
    1. Sanırım o dönem,bu kuleden bu kadar para kazanacaklarını ön görememişler.Eğri olmasına rağmen çok sağlam bir yapıymış.

Sil
  15. güzel bir İtalya Turuna çıkmış olduk resimler çok güzel gene Emeğinize sağlık Sevgiler :)

Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) Yaza yaza ilerliyoruz hep beraber :)

16. Italya ya bende gittim 2 sene önce cok keyif alamadım niyeyse

Yanıtlar
    1. Ruh hakli,kiminle gittiğiniz,bulunduğunuz atmosfer gibi faktörler etkili diye düşünüyorum...

Sil
  17. Sanırım İtalya'nın bu kesmi Çeşme,Bodrum gibi daha çok tatil yapılan alanlar. Esnaf hoş bir sürpriz olmuş :D

YanıtlaSil
  18. Ohhh hayatt size güzel vallaa :)

Yanıtlar
    1. Hayata nereden baktığına bağlı aslında.70 yaşında biriyle odayı paylaşıyorum diye tüm turu da zehir edebilirdim kendime.Bakıp,güzellikleri görmek gerek :)

Sil
  19. ha haaa çok tatlı bu yazııı :)

YanıtlaSil
  20. Resimlere bayildim. Çok güzel her sey.

21. Harika bir gezi olmuş, keyifli günlerinizin devamını dilerim...

Yanıtlar
    1. İnşallah hepimiz keyifli günler görürüz :)

Sil
  22. Tut tut küle yıkılmasın :)) Harikasınız.