İtalya Turu (4.Bölüm)

Toscano

İtalya turunun 4.günündeyiz.Gün gün yazıyorum turu.Umarım sıkılmamışsınızdır.Böyle bir planlama yapmayı seçtim çünkü bir iki yazıyla geçiştirilecek bir tur değildi.Bir de kısa anlatırsam bir çok şeyi birbirine karıştırabilirdim.
Bu açıklamadan sonra devam edeyim ben yazıya.Sabahları  kaldığımız otelden hemen hemen her gün sekiz civarında çıktık.Zamanı verimli kullanmak önemliydi.Saat yedide kahvaltı başlıyordu.Kahvaltı kültürleri bizim kültürümüz kadar zengin değil :( Kruvasan ve bir iki peynir çeşidi vardı genelde kaldığımız otellerde.
Fotoda ki pembe gömlekli ve elinde gezi grubunun tabelası olan kişi,tur rehberimiz Kadri bey.Ne anlatıyorsa fotoda da gördüğünüz gibi can kulağıyla dinliyorum :))
Toscano-İtalya

Toscano bölgesinden geçerek Siena şehrine geldik.Bu şehir,her yıl şehir mahalleleriyle yapılan at yarışlarıyla ünlüymüş.Şehrin sokaklarında turladıktan sonra San Gimignano Köyüne geçtik.Bu köyde de tarihten kalan miraslar çok iyi korunmuştu.12.ve 13. yüzyılda yapılan kulelerden 14 tanesi günümüze kadar gelmiş.Buradaki turumuzu bitirdikten sonra Floransa'ya doğru hareket ettik.Satır arasında şunu da belirtmiş olayım.Gezi boyunca her gün ortalama 15.km.civarında yürüdük.Tam bir trekkingdi neredeyse.Rahat ayakkabı giymek şarttı.
Arno Nehri

Arno Nehri'nin kıyısından geçtik.Bu nehir,bölgenin en uzun nehriymiş.Nehri geçtikten sonra Floransa'da 14. ve 17.yüzyıllarında yaşamış olan Medicini Ailesi'nin yaşamış olduğu binayı gördük.O dönemde çok güçlü olan etkin bir aileymiş.Bu sülaleden üç papa ve çok sayıda Floransa Hükümdarı çıkmış.
Floransa'nın en meşhur köprüsü Ponte Vecchio'nun üzerinden geçtik ve Ana Kiliseye vardık.Fotoğraf ve yemek molası verdik.Her yemek ortalama 15 euroydu.Oda kahvaltısının dışında öğle ve akşam yemekleri bizlere aitti.Bazen dışarıda yedik bazen de konserve yiyerek günü geçirdik.Bol bol domuz eti kullandıkları için et yememeye gayret ettik.Damak tatları bana pek uymadı :( Konserve yemeyi daha çok tercih ettim.
Floransa

Verilen serbest zamanda konserve yerken,acıkan kuşlar da bana eşlik etti.Hepimizin karnı doydu :))

Son olarak Ana kiliseyi de gezdikten sonra otobüslerimize binerek kaldığımız otele doğru yol aldık.
Bir sonraki yazıda Portofino ve Pisa Kulesi gezimize dair yazı yazacağım.Keyifli günler...
İtalya

Bu fotoyu sonradan ekledim.Dün koyduğum İtalyan beyefendiyi beğenmeyenler için gelsin bu foto. Biz fotoğraf çekilirken bana bakan İtalyan görevliye de saygılarımızı gönderiyoruz buradan :))
İtalya Turu (4.Bölüm) İtalya Turu (4.Bölüm) Reviewed by Daha Mutlu Yaşam on Nisan 10, 2017 Rating: 5

38 yorum:

1. Oldukça geniş bölge gezili bir tur olmuş. 15 km de çok yorucu olmuştur diye düşünüyorum.

YanıtlaSil
  2. siteniz çok güzel paylaşım için teşekkürler, bende beklerim :)

3. Sondan bir önceki kemerli fotoğrafa bayıldım. Elbisene de:D

Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım benim :) Erkek çocuğu modunda dolaşmayım hep dedim :)

Sil
  4. gezmek istediğim yerlerin başında geliyor :)

YanıtlaSil
  5. Süper !! bayıldım her karesine.. antrenmanlı olmayanlar için yürüyüş eziyet haline gelmiştir. Bu arada italyanların özel yaptıkları bir pirinç yemeği var, risotto.. onu denedin mi? Bir de göz kontağı kursaydın şu italyanla :) harika bir yazı dizisi oluyor. Teşekkürler

Yanıtlar
    1. Çok yoğun ve sıkıştırılmış bir programdı.Koş koş koş :) Risotto yemedim.İlk gün pizzanın lezzetini beğenmeyince olabildiğince az yemeye çalıştım.Konserve yedim daha çok :) Farkında bile değildim o İtalyanın baktığının :) Fotoğraflarda arkadaşlar fark edince gördüm :)

Sil
  6. Sayenizde özlediğim italya sokaklarıyla bi nebze olsun hasret gidermiş oldu. İtalya gerek kültürel yapısı olarak, gerek yemekleri ile birçok insanın gönlünü çalmayı başarıyor. Yazı dizinizi zevkle okudum. Teşekkürler.

YanıtlaSil
  7. Zaten bu geziyi tek yazıda anlatsatdınız büyük Haksızlık olurdu fotoğraflar çok güzel

Yanıtlar
    1. Ayyy canım benim :) Hoşuma gitti bu düşüncen :)Bu ara çok yoğunum.Akşamları bile ihaleyle ilgili çalışıyorum.Sizlerin bloglarını pek okuyamıyorum :( Affedin beni...

Sil
  8. ne güzel bir günmüş. toscana güzeldir tabisi :)

YanıtlaSil
  9. Avrupa nın en Akdeniz havası taşıyan yerlerinden biri olmasına rağmen yine de biz aradığımız alıştığımız sıcaklık yok. Doğru mu?

Yanıtlar
    1. Fena değildi yaklaşımları.Almanlar daha mesafeliymiş.Biz kadar sıcak olamazlar tabi ki :)

Sil
  10. Demekki neymiş, İtalya'ya giderken yanımıza bol bol ton balığı alıyormuşuz :)

YanıtlaSil
  11. ahahahaaa :)) evet bu sefer oldu :)))

12. Sayenizde tekrar geziyorum oraları... Portofino'ya aşık oldum ben☺️ Sevgiler...

Yanıtlar
    1. Portofino,gelecek yazıda olacak :) Benden de sevgiler :)

Sil
  13. Kruvasanla peynirle kahvaltı ah zavallılar acıdım kızz:)))bizim kahvaltılarımız gibisi yok hep diyorum. Kahvaltımıza hayranım yeminle. Günde üç öğün kahvaltı yapsam yetiyor o denli. Çok güzel fotoğraflar, asla sıkılmadım. Portofino'yu merakla bekliyorum şarkısını çok seviyorum çünkü....:)

Yanıtlar
    1. Çok güzel bir yer Portofino :) Güzel şarkıları hak ediyor.Türk mutfağı da gerçekten çok önemli bir mutfak bence de.Her gittiğim yerde bizim ülkenin damak tadını arıyorum :)

Sil
  14. Onlar,Ortaçağ kültürlerini korudukları için turist çekiyor. Biz de betonlaşıp çirkinleşmek üzerine master yapıyoruz.
    Mediciailesi, Rönesans ile eş anlamlı tutuluyor.

Yanıtlar
    1. Tarihi eserlere sahip çıkmadığımız aşikar.Başka ülkeye gidince de çok net görüyorsunuz bunu :(

Sil
  15. Bende ileride avrupa turu düşünüyorum. Yazılarınızı da okuyorum vaktim oldukça teşekkür ediyorum size

Yanıtlar
    1. Bence de farklı kültürleri görmek iyidir.Umarım yazılarım faydalı olur :)

Sil
  16. De Medici çokça duyduğum bir aile. Papa olayını bilmiyordum. Ayrıca 14 kuleyi günümüze kadar korumak büyük başarı :)

Yanıtlar
    1. Tarihi eserleri,gerçekten iyi muhafaza etmişler...

Sil
  17. Italyada çok para harcandigini duymustum. Avusturyada kahvaltilar boldur yemek de bol gelir doyar insan bir kahvalti bir ana ögünle. Almanya da öyleydi biz bol bol doyduk orda da.

Yanıtlar
    1. Kahvaltı kültürleri bize göre gerçekten zayıf.Su gibi para gidiyor :)

Sil
  18. çok güzel kareler gerçekten sayenizde gün gün gezmiş oluyorum :)) Emeğinize sağlık Sevgiler

YanıtlaSil
  19. Ben anlattıklarından sonra hayran oldum İtalya'ya. Torun 'yaz okuluna' gidecek İtalya'ya. Kızım istersen götürürüm seni diyor. Yaprak (torunum) da ben sizi gezdiririm diyor. Sevindim, dilerim olur. Çok güzeldi Yurdagül'üm. Kültür zenginliği olan ülke ve yineliyorum, hepsi özenle sahip çıkmışlar. Bu çok takdire şayan. Sevgilerimle kızım :)

Yanıtlar
    1. Tşekkür ederim ablacığım.Tabi bakış açısına bağlı.Ben çok beğendim ama memnun kalmayanlar da olabilir.Daha bitiremedim yazı dizisini :) Benden de sevgiler ve saygılar gelsin :)

Sil
  20. San Gimignano'yu bir kaç sene evvel gezmiş ve çok beğenmiştim.